Optimizarea SEO on page se referă la pregătirea site-ului pentru motoarele de căutare.
Recomandăm ca această optimizare să fie concepută și aplicată atunci când site-ul web se construiește, dacă este vorba de un website nou sau de o schimbare completă a structurii unui website existent.
În cazul site-urilor existente, optimizarea SEO on page se va realiza după o analiză completă a site-ului și a nișei acestuia și se va implementa în concordanță cu structura existentă a site-ului.
SEO(Search Engine Optimization) este un proces foarte complex și avansat, ce se bazează din ce în ce mai mult pe experiența utilizatorilor.
Fiecare articol, fiecare parte de conținut, fiecare poză sau orice alt element pe care îl adăugați în site trebuie să adauge un plus valoare, să ajute utilizatorii să proceseze și să înțeleagă mai ușor informația, să le ofere o navigare mai ușoară în site și o experiență cât mai plăcută!
În aceasta etapa ne asiguram că website-ul este indexat corect. În primul rând, trebuie sa existe un fisier “robots.txt” si un sitemap. Apoi, ne asiguram ca sunt vizibile doar paginile pe care ni le dorim să fie vazute de motoarele de cautare. Apoi ne asiguram ca schema.org a fost implementata corect.
În funcție de nișa website-ului pe care îl optimizăm, vom implementa rich snippets
Pentru a putea trimite sitemap-ul către motoarele de căutare și pentru indexarea site-ului, folosim următoarele tool-uri:
Majoritatea website-urilor de prezentare și a magazinelor online au structura concepută fără o analiză consistentă a modului în care potențialii clienți ai nișei lor caută produsele sau serviciile acestora.
Să folosim ca exemplu un magazin online de produse textile pentru casă. Pe un astfel de site vom găsi lenjerii de pat de diverse dimensiuni, cuverturi, pături, fețe de pernă, fețe de masă, prosoape de bucătărie, prosoape de baie etc. Pentru a putea oferi o experiență cât mai plăcută utilizatorilor, un astfel de site trebuie să își formeze structura astfel încât să ofere o navigare mai ușoară utilizatorilor. Dacă pe site găsim lenjerii pentru copii și prosoape pentru copii sau halate de baie pentru copii, atunci acestea trebuiesc adăugate într-o categorie dedicată copiilor.
Structura website-ului trebuie realizată și în baza unei strategii de marketing,stabilită înainte de crearea site-ului.
Cuvintele cheie joacă un rol foarte important în procesul de optimizare SEO. Acestea ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai repede conținutul site-ului.
Conform Statista.com, în 2019 sunt peste 1,7 bilioane de website-uri online.(vezi studiul în limba engleză aici)
Așadar, imaginați-vă cât conținut există pe internet…
Pentru a putea scrie conținut de calitate trebuiesc găsite și analizate cuvintele cheie relevante. Se ține cont de numărul de căutări, dificultatea acestora, competitorii prezenți pentru aceste cuvinte cheie etc. Apoi acestea trebuiesc amplasate în anumite puncte cheie din site-ul dumneavoastră, pentru a putea ajuta motoarele de căutare la indentificarea lor.
Știai că, începând cu anul 2018, viteza unui website a devenit un factor de ranking pentru Google? Vezi mai multe detalii aici
Totodată, viteza unui site influențează foarte mult și comportamentul utilizatorului. Tehnologiile de ultimă generație sunt aproape la îndemâna oricui, numărul site-urilor crește zilnic, deci cine credeți că așteaptă ca un site să se încarce mai mult de 6-7 secunde?
Pentru a putea optimiza un site, trebuie să ai în vedere să folosești cât mai puține script-uri externe, imaginile trebuiesc optimizate, cu o dimensiune cât mai mică, fișierele de tip css și js trebuiesc servite într-un mod în care încărcarea unui website să poată fi una rapidă!
Acest site foloseste cookies. Navigând în continuare, vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor.